maanantai 12. joulukuuta 2011




Kun mä kirjoitin tänne viimeksi, mulla oli kamalan paha olla. Jokasyksyinen masennus oli taas vähitellen nousemassa pintaan ja vetämässä mua sängynpohjalle kieriskelemään omissa aina vain kieroituneimmiksi käyvissä ajatuksissani. Nyt kaikki tuntuu taas valoisammalta (vaikka valon määrän lisääntymisestä ei kyllä vielä suinkaan voida puhua), normaalimmalta. Tunnen olevani taas kutakuinkin oma itseni. Mulla on aina ollut taipumus voimakkaisiin ja äkkinäisiin mielialanvaihteluihin. Saatan vain yhtenä aamuna, täysin varottamatta herätä ja tuntea vellovani harmaan sumun keskellä saamatta otetta yhtään mistään positiivisesta asiasta elämässäni. Sitä oloa saattaa jatkua monta viikkoa ja yleensä se loppuu siten miten alkaakin.

Musta on omituista, että me eletään jo joulukuuta. Nykyisin mä pysähdyn usein miettimään sitä, että mun elämä saattaa olla ensi vuonna tähän aikaan hyvinkin erilaista. Mä en välttämättä asu tässä kaupungissa. Mä luultavasti joko kieriskelen ylitsepääsemättömissä pettymysfiiliksissä ja elän väkisin mun varasuunnitelmaa, jolle en toistaseks oo halunnut liiemmin uhrata ajatuksiani tai sitten mä oon ylittänyt itseni täysin ja päässyt tekemään sitä, mistä oon pitkään haaveillu. Ehkä joku noiden välimaastossakin oleva vaihtoehtokin on olemassa, toivottavasti. En millään tahtoisi kohdata sitä tosiasiaa, että mun unelma ei välttämättä toteudukaan vielä, eikä siinä ole mitään epänormaalia. No, mulla on koko talvi aikaa parantaa asennettani.




2 kommenttia:

  1. Ihanaa, että voit paremmin. Tulevaisuuden pohdinta voi, ja onkin usein, olla äärimmäisen pelottavaa ja ahdistavaa. Minuakin pelottaa usein aivan kamalasti, kun ajattelen vaikka vain huomista päivää. Saati sitten ensi vuotta tai vaikkapa kolmen vuoden päähän. Siltä vaan ei voi välttyä. Jossain vaiheessa on vaan pakko alkaa pohtimaan missä tilanteessa on juuri silloin vuoden päästä. Kannattaa puhua, sanoa ääneen kaikki ne pelot ja ajatukset, jotka liittyvät tulevaisuuteen. Minulle se on ainakin sellainen helpottava tekijä. Tsemppiä ja halaus! <3 (Ja hyvää joulun odotusta!)

    VastaaPoista
  2. totta. ja varsinkin kun nämä mun pelot on aika realistisia, sellaisia jotka saattaa ihan hyvin käydä toteen. mun pitäis pikemminkin oppia ajattelemaan ne vain luonnollisena osana elämää eikä pelkoina, koska olis suuri ihme, jos mun unelma - eli pääsy ensimmäisellä yrittämällä erääseen opiskelupaikkaan (parhaimmillaan lähes tuhat hakijaa, alle 40 otetaan sisään) ei toteudukaan.:) ihanaa joulun odotusta sullekin!

    VastaaPoista